پایگاه رسمی اطلاع رسانی طایفه بَزی

به پایگاه اطلاع رسانی طایفه بَزی خوش آمدید

پایگاه رسمی اطلاع رسانی طایفه بَزی

به پایگاه اطلاع رسانی طایفه بَزی خوش آمدید

پایگاه رسمی اطلاع رسانی طایفه بَزی
این سایت فقط جهت آشنایی کاربران گرامی با قوم اصیل سیستانی و طایفه بَزی می باشد

و دارای هیچ وجه دیگری نمی باشد. کپی با ذکر منبع بلامانع است.


از کادر ذیل می توانید در سایت جست و جو کنید.
logo-samandehi
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

هر رشته ورزشی زیبائیها و جذابیتهای خاص خود را دارد و اصولا به همین واسطه است که خیلی ها جذب ورزش می شوند. در این بین رشته هایی هم هستند که در کنار جذابیتهای خود خطراتی نیز دارند و کمتر کسی است که بتواند در این ورزشها موفق باشد. دوچرخه سواری اصولا ورزشی مفرح است اما وقتی قرار باشد در کوهستان دوچرخه سواری کنید نه تنها دیگر از تفریح خبری نیست بلکه باید آنقدر حرفه ای باشید تا در پیمودن مسیرهای سخت و دست اندازهای عمیق سلامت خود را حفظ کنید.

بر و بچه های سیستان و بلوچستان جسارتشان زیاد است و هر کار سختی از آنها بر می آید. چند سالی هست که دوچرخه سواری کوهستان بدون هیچ گونه سرمایه گذاری و در حالیکه هیچ پیستی برای این ورزش ساخته نشده بطور خودجوش در زاهدان فعال شده و از همه جالبتر اینکه دو ورزشکار ملی پوش بسیار موفق در این رشته معرفی شده اند.

امین نجفی بزی عضو تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان جزو ورزشکاران قدیمی در این رشته محسوب می شود و به نفر اول میادین کشوری تبدیل شده است. پس از او حالا امین ناررویی دیگر دوچرخه سوار زاهدانی نیز موفقیتهای زیادی را در کشور کسب کرده و در یک قدمی تیم ملی قرار گرفته است. این دو رکابزن استان حالا در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشور به سر می برند و برای پوشیدن پیراهن تیم ملی جهت حضور در مسابقات آسیایی لبنان تلاش می کنند.

  سراغ امین نجفی می رویم تا با این ورزشکار مطرح و ملی پوش درباره موفقیتهای گذشته و برنامه های آینده اش لحظاتی هم کلام شویم:

 

لطفا ضمن معرفی، چطور شد که به دوچرخه سواری روی آوردید ؟

امین نجفی بزی متولد سال 1368 . آشنایی با یکی از دوچرخه سواران استان باعث شد که به این رشته علاقه مند و در رشته دانهیل کوهستان مشغول به تمرین شوم.

از افتخارات خود در این مدت بگوئید ؟

چندین دوره قهرمانی در مسابقات لیگ دسته یک کوهستان کشور

 مقام اول مسابقات کشوری در  شهرکرد در سال 88 و در همین سال مقام سوم در کردستان

 مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور سال 89 در زنجان

مقام اول مسابقات جایزه بزگ سال 89 در تهران

 مقام دوم مسابقات لیگ برتر سال 90 در قزوین

کسب 3 مدال طلا پیاپی در لیگ برتر کشور ( یزد – تهران – سنندج )

مقام سوم مسابقات لیگ برتر کشور سال 91 (گرگان )

 اعزام به مسابقات آسیایی چین در سال 90 که در این مسابقات مصدوم شدم و مقام 12 آسیا را بدست آوردم

کسب مقام دوم قهرمانی کشور سال 91 (سنندج ) و این در حالی بود که دچار مصدومیت شدم و دوچرخه ام نیز دچار نقص فنی شد .

فعالیت های دوچرخه سواری کوهستان  در استان چگونه پیش رفته است؟

 طی دو – سه سال اخیر تمرینات رشته دانهیل زیر نظر بنده دنبال شده است. با تمرینات فشرده ای که در حال برگزاریست تاکنون رشد بسیار خوبی داشته ایم و در صورت حمایت می توانیم جایگاه اول را در سطح کشور از آن خود کنیم.

در حال حاضر با اینکه هیچ حمایت و توجه ویژه ای از طرف هیات و یا اسپانسرها صورت نمی گیرد در جایگاه چهارم کشور قرار داریم پس این نشان می دهد که با اندکی توجه و حمایت می توانیم به راحتی اول باشیم .

از ورزش دوچرخه سواری چه خاطراتی داری؟

تلخ ترین خاطره ام به مسابقات قهرمانی کشور بازمی گردد که در تهران برگزار شد و به دلیل اینکه هزینه برگشت به زاهدان را نداشتیم به ناچار یک شب را در خیابان خوابیدیم !!!

شیرین ترین خاطره ام هم زمانی بود که با اختلاف خیلی زیاد نسبت به دیگر دوچرخه سواران مقام اول مسابقات لیگ دسته یک کشور را به دست آوردم و برای اولین بار روی سکوی قهرمانی رفتم.

دوچرخه سواری کوهستان چه جذابیتهایی دارد؟

یکی از رشته های ورزشی است که هیجان بسیار زیادی دارد و همین پرشها در شیب کوه و سقوط از ارتفاع باعث جذابیت این رشته نسبت به دیگر رشته ها شده است .

دلیل موفقیت خود را در چه می بینی ؟

پشتکار زیادی که داشتم و حمایتها و تشویق پدر و مادرم .

از اهداف و برنامه های آینده ات بگو ؟

برنامه های زیادی داریم ولی برای اجرای آنها به حمایت مسئولین هیات و مدیرکل ورزش و جوانان استان داریم.  تیم کوهستان استان برای اینکه در وضعیت آمادگی بیشتری قرار بگیرد برنامه هایی از قبیل اردو در تفتان را از  که تاکنون 6-5 مرحله انجام شده و تنها یک دفعه حمایت هیات بود آن هم پرداخت یکبار هزینه رفت و آمد و بس.

از وضعیت امکانات این رشته را در استان بگوئید ، نیازها و کمبودهایتان چیست ؟

یک پیست را در پارک ملت زاهدان ایجاد کردیم که در سطح برگزاری مسابقات کشوری است. جالب است بدانید که این پیست را با تلاش بچه ها و  بیل و کلنگ خودمان ساختیم ! تا به حال هیچ گونه حمایتی از دوچرخه سواران استان صورت نگرفته و حتی در مسابقات کشوری که مقام می آوریم پاداشی نمی دهند. همیشه مورد بی مهری قرار گرفته ایم  و امیدوارم این بی توجهی ها باعث نشود انگیزه  ورزشکاران برای قهرمانی از بین برود .

  • درخواست شما از مسئولین ......

از مسئولین تقاضا دارم فقط یکبار بیایند و تمریناتمان را ببینند که با چه مشکلات و خطراتی در گرما و سرما  برای قهرمانی تلاش برای می کنیم بعد هر قضاوتی که کردند ما هم قبول می کنیم .

در همین مسابقه آخر دوچرخه ام زمین خورد و آسیب دید که مجبور شدم به نصف قیمت آن را بفروشم و برای خریداری دوچرخه جدید حداقل باید 8 میلیون تومان هزینه کنم.  از مسئولین هیات درخواست کمک کرده ام اما می گویند بودجه نداریم .

چرا هیچ کس به ما اهمیت نمی دهد در حالیکه تمام وقت خود را برای قهرمانی و تمرین صرف می کنیم؟

ایا انتظار زیادی است که در اعزام ها و خرید تجهیزات حمایتمان کنند؟

۹۵/۰۷/۰۸
عباسعلی بزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی